|
Post by Admin on Nov 4, 2016 17:24:06 GMT 1
Eftersom vi har 50% Rabatt hos electrokit så skulle vi kunna få Vellman 8200 för 2749:- sedan tillkommer Filament och Dremeln men det är möjligt att den vi eventuellt får från Conrad kommer fungera.
Jag tänker att vi väntar tills efter Lödningen, elen och ventilationen är dragen och vi börjar få alla basic verktyg på plats samt lås.
I januari kommer vi förmodligen ha ökat medlemsantalet samt nya medlemsavgifter kommer in och vi kan kanske söka något bidrag.
Jag lägger till detta som punkt på mötet den 27 som "Diskussion 3-D skrivare" & "beslut utse någon att ta fram ett förslag till nästa möte" Sedan kommer förslaget i dec och vi kan besluta om vi går på det i Januari.
|
|
|
Post by Admin on Dec 7, 2016 3:52:45 GMT 1
Hej Tekniknördar! Jag lägger detta förslag eftersom jag anser att det är bra att ha en buffert till löpande kostnader, oförutsedda utgifter m.m. Men nu tycker jag att vi börjar få igång på föreningen så väl att vi kan börja på att tänka på att köpa VR-Grejer, Programerbara Robotar, 3D-Skrivare eller vad de som sparar nu vill. Därför lägger jag detta förslag till nästa möte.
Jag föreslår att vi öppnar ytterligare ett sparkonto specifikt för att köpa 3D Skrivare, HTC Vive eller liknande de som sparar om det blir av har rösträtt närvi har pengarna i slutet av Mars -17Tanken är att det börjar i Jan och slutar i Mars (Det ska gå bra att betala hela summan i efterhand dock senast 31 Mars) och att vi då ska ha 5K att kunna disponera när en bra begagnad, bra rabatterad eller helt enkelt en bra någon bra dyr item dyker upp. Mitt förslag kommer innefatta att vi tar 500 kr från Donationerna, samt 10% från varje medlems-avgift under vårterminen. Förslaget är även att vi utför ytterligare ett sparande dessa tre månader till på 112 kr (De som sparar till 3D skrivaren behåller rösträtt i det ordinarie frivilliga sparandet men har frisedel Jan-Mars förutsatt att de återupptar det i Maj (De som redan har frivilligt sparat avsätter 500 vilket är 10 månaders sparande för en person). Utfallet för den gemene medlemmen kommer då bli: Januari: Medlems.avg.+Donation 3D skrivare+(Frivillig donation Gånger noll)=238.5¹+112+(50*0)= 350,50 kr Februari: 112 kr Mars: 112 Kr April-Juni:50 kr Maximal kostnad för den som tjänar över 30K per månad blir 786:-. Kostnadför den som vill vara med och tjänar under 10 000/ mån blir 585:-, detta är alltså för hela terminen Enligt detta förslaget och utan att värva en enda ny medlem så blir utfallet: 112*13*3+500+250= 5118 krDock är det troligt att vi kommer få in fler medlemmar jag tror på att vi blir 25 st till Juni, jag vet två st nu som vill bli medlemmar men har det tungt ekonomiskt. För att förtydliga, detta är ett förslag som kommer på medlemsmötet i December. De som har det knappert kan fortfarande vara medlemmar för enbart 100 kr per termin. Gällande 500:- från det gemensamma sparandet så är det fem st som har rösträtt där, demåste komma in under mötet innan omröstningen för att ges rösträtt, tycker iaf jag.Diskutera gärna här annars på mötet, vill ni veta hur mycket ni behöver betala in av donationerna för att få rösträtt kolla dropboxen, hittar ni inte kontakta mig, Filip, Viktor, eller Robin jag är säker på att de vet. Har ni inte tillgång till dropboxen ska ni givetvis ha det, inlogget ska finnas bland de första mail som gick ut. 1:Snittet av de totala inbetalda med.avg. delat på de totala antalet betalande medlemmar (13).
|
|