|
Post by Admin on Jul 10, 2016 18:19:45 GMT 1
Hej Kära tekniknördar!
Äntligen har forumet kommit upp, den kanal som ska stå för den största delen av den informella (till skillnad från möten vilka ska vara formella) kontakten vi har men även formella samtal här. Förhällningsregler kan komma om de behövs. Det gäller bara som vanligt inga personangrepp (ironi och satir kan tolkas fel på nätet med så tänk på det) och håll er till ämnet det finns free-for-all trådar och ni kan skapa de med Först och främst vill jag dock att vi presenterar oss bara så vi vet vilka som sitter bakom tangenterna. Admin är jag Rickard Pettersson. Har varit med från starten som de flesta av oss och har samma mål som er att skaffa en fritidsgård för tekniknördar där vi kan dricka powerking, spela spel, studera eller jobba på projekt.Min förhoppning är att förutom att vi ska göra oss själva till klokare personer med tillgång till bättre teknik så ska vi också ge den möjligheten till andra därför hoppas jag att vi hinner söka bidrag för att löda med asylsökande och får en lokal där medlemmar kan jobba på sina appar eller låna/hyra kontor. Det viktigaste är dock att vi har kul!Så berätta gärna lite om er! /RP
|
|
|
Post by vsv on Jul 12, 2016 21:36:00 GMT 1
Viktor Svedin heter jag och kommer förmodligen vara den tråkigaste medlemmen just nu eftersom jag har rollen som kassör/ekonomiansvarig.
Utöver kassör-rollen så har jag flera olika roller inom föreningen. Bland annat är jag en av de tre administratörerna för Nora Teknikförenings Facebook-grupp och jag har även en administrativ roll för Nora Teknikförenings hemsida. Framöver kommer jag förmodligen även att vara en av två firmatecknare. En firmatecknare är en person som företräder föreningen och har befogenhet att skriva under avtal.
De förhoppningar jag har för Nora Teknikförening är att föreningen i första hand ska kunna vara en trevlig och social mötesplats för teknikintresserade personer. För att detta ska kunna ske anser jag att vi måste ha en lokal där vi kan träffas och där vi kan samla våra gemensamma inventarier. I övrigt hoppas jag att vi har kul ihop och att vi lär oss mycket av varandra.
|
|
|
Post by bananalaughter7 on Jul 13, 2016 7:30:26 GMT 1
Hej hej! Robin P här.
|
|
|
Post by panda on Jul 17, 2016 18:09:18 GMT 1
Hej Andreas Andersson här.
Jag har tillsammans med Viktor fått förtroendet att vara firmatecknare och är även medarbetare på hemsidan.
|
|
|
Post by Ark (Filip) on Jul 17, 2016 18:23:04 GMT 1
Yo! Filip Pettersson heter jag och agerar ibland som sekreterare på möten, är en av de tre moderatorerna på Facebook-sidan samt hjälper till med diverse grafisk design och programmering när det behövs!
|
|
|
Post by hurrhurr on Dec 7, 2016 10:57:19 GMT 1
tjenare, jag heter Viggo Månsson och jag vet inte riktigt vad jag är ^_^ Tar hand om youtube kanalen och kommer med konstiga ideér.
|
|
|
Post by Admin on Dec 7, 2016 13:20:55 GMT 1
Jättebra med Youtube Kanalen, jag har filmat en Howto: byta CPU, ska redigera den bara släpps nog på måndag Det som är grymt bra är att det ger ett sjukt bra förhandlingsläge. Byggmax som vi ska köpa virke av idag ska ringa mig. Då ska jag Försöka få 50% rabatt genom att vi gör en video när vi bygger grejerna. Tror du att du skulle kunna filma då i helgen för jag är bortrest på uppdrag?
|
|
|
Post by hurrhurr on Dec 7, 2016 13:44:14 GMT 1
Jättebra med Youtube Kanalen, jag har filmat en Howto: byta CPU, ska redigera den bara släpps nog på måndag Det som är grymt bra är att det ger ett sjukt bra förhandlingsläge. Byggmax som vi ska köpa virke av idag ska ringa mig. Då ska jag Försöka få 50% rabatt genom att vi gör en video när vi bygger grejerna. Tror du att du skulle kunna filma då i helgen för jag är bortrest på uppdrag? jag har tyvärr ingen professionell kamera men vi får fråga dom andra om en, annars så går det väl att filma på mobilen?
|
|
|
Post by Admin on Dec 7, 2016 13:53:14 GMT 1
Ja mobilen går bra. Ska kolla om jag har en mpåste till jobbet nu
|
|