|
Post by Admin on Oct 23, 2016 14:19:26 GMT 1
vi har tagit fram en skiss på ett Serverskåp, jag ska rita upp det i ett Ritningsprogram med. Jag tror även att vi kan få låna verktyg av en medlem som är med och bygger, förmodligen Materiel med. Sedan har jag ett par moddar på gång, Tex. LED upplysning, fläktar med styrsystem med en arduino som håller konstant rätt temp. Förutom att Det är bra för Servern låter som satan och behöver ljuddämpas men även så vi kan koppla på fler enheter som en Switch och en NAS, senare kanske vi även kör den Servern vi har nu som en gateway för säkerhet och köper en ny som är snabbare (begagnade servrar kan man ibland hitta riktigt billigt, andra hands marknaden är inte så stor). Okej bilden syns inte jättebra, men tanken är 4 st 1600 mm 2"x2" reglar ståendes så de bildar en fyrkant, sedan monterar man plywood i botten och förstärker botten med 2"X4" för att få en kub på 1600x800x720. på utsidan är det tänkt att montera spånskivor 10 mm och ha luftinsug i botten med två st 120-160 mm 12 V fläktar samt ett utsug i toppen kanske en 200 mm eller en 120 mm, fördelen med 200 mm är det låga varvtalet och då det låga ljudet. Tanken är också att installera ljuddämpning, automatisk temp. reglerare för fläktarna och en funktion som medelar oss om servern går ner. Detta blir kul vi börjar bygga själva lådan förhoppningsvis i helgen.
|
|
|
Post by Admin on Oct 23, 2016 14:20:00 GMT 1
jag ska rita upp ritningar ordentligt
|
|
|
Post by Admin on Oct 25, 2016 23:52:01 GMT 1
Conrad vill att vi ska bygga denna och erbjuder gratis items!
|
|
|
Post by panda on Nov 1, 2016 17:28:38 GMT 1
Låter bra, hoppas Conrad svarar och vill hjälpa oss med lite saker vi behöver.
|
|
|
Post by Admin on Nov 1, 2016 19:00:28 GMT 1
För er som ej vet Mailade jag denna listan till Conrad med items vi behöver och vad vi kunde göra i utbyte Här är det senaste av 10 mail skickat för tre dagar sedan. Listan på itens bifogas. Attachments:conrad_basket.pdf (227.9 KB)
|
|
|
Post by Admin on Dec 7, 2016 6:01:27 GMT 1
Skapar en ny Baket och struntar i personlig skyddsutrustning det får man för tillfället införskaffa själv eller låna, jag har nog några glasögon och hörlurar samt handskar. Skriver ut kontraktet och skickar imorgon, Lägger till att vi vill ha till sista April 2017 alltså kan vi bygga stommen nu och har sen 4 månader att arbeta på alla modar. Lägger även till att videoklippen ej kommer vara superba och max 90 s. Samt at vi har haft en diskussion och Conrads FLyer ska hänga i lokalen till April. Se det ursprungliga avtalet nedan
|
|